Song auf
SPOTIFY
Song auf
Apple Music
Song auf
Soundcloud
Song auf
Bandcamp
Song als
Smartlink
Lyrics auf
Genius.com
Alles zur Single „Tout Est Pardonné“
Official Cover Artwork
Released on April, 4th 2024
GENOSHA – Part IV
Fragen sich nicht viele von uns immerzu, was wir in den dunkelsten Zeiten anstelle unserer Vorfahren getan hätten, als die Faschisten die Macht in Deutschland ergriffen und das barbarischste System, das Menschen sich vorstellen können, zur Norm erklärten? Und noch realer: Was werden wir tun, wenn es wieder so weit kommt? Sind wir dann die feigen Mitläufer der Hassenden, die ein solches System zum Leben benötigt – oder gar aktive Täter? Oder bleiben wir aufrecht, selbst wenn man uns alles, wirklich alles nehmen sollte?
Sophie blieb aufrecht!
„Tout est pardonné“, die vierte Single der Alternativerockband PORTER aus dem Album „GENOSHA“, führt den Hörer mit seiner luftigen musikalischen Eröffnung zunächst durchaus gewollt auf eine falsche Fährte. Die vermutet wohlig-melancholische, beinahe heiter einnehmende Stimmung des Intros wird gebrochen, konterkariert durch den einsetzenden Text, die letzten Worte der jungen Widerstandskämpferin Sophie Scholl, kurz vor ihrer Ermordung durch die Nazis in Hitlerdeutschland am 22. Februar 1943. Kraftvolle Worte, die einen noch heute erschaudern lassen, ob Ihres Mutes, Ihrer klaren Haltung gegenüber eines so unmenschlichen, wie übermächtigen Feindes, selbst angesichts ihres nahenden und sicheren Todes.
Dieser Song handelt von Mut. Vom Menschbleiben in Zeiten der puren Unmenschlichkeit. Er ist eine Warnung in heutigen Zeiten, die sich anschicken, das Geschehene, das Unvorstellbare als vergessenswert ansehbar zu ermöglichen. Doch er handelt auch von der unabdingbar notwendigen Hoffnung, die selbst in den düstersten Zeiten menschlichen Daseins Bestand haben kann – Bestand haben muss, wenn wir alle eine Chance haben wollen gegen die sinnfreie Barbarei gewissenloser Diktatoren und ihrer Steigbügelhalter. Letztere lassen aktuell und unverhohlen ihre Masken wieder fallen, in Form von Influencern, Parteien, Faktenleugnern. Das Spektrum ist unendlich groß. Sie reden von „Fliegenschiss“ und meinen 50 Millionen Tote. Sie reden von Remigration und meinen Deportation. Rassismus, Antisemitismus, Homophobie und sämtliche Spielarten des Chauvinismus haben wieder Hochkonjunktur – und abermals kommen sie im Tarngewand der Biedermänner daher.
Sophie Scholl glaubte bis zuletzt daran, dass die Barbarei überwindbar ist, dass das schiere Böse nicht alle Zeiten überdauern wird, dass die Freiheit für alle erreichbar ist.
„Die Zeit, die Dich braucht, die ist jetzt!“ (Fjort)
Es gilt: Was werden wir, was wirst Du tun?
„May they continue what we have started.”
…..
Don’t many of us constantly ask ourselves what we would have done in the darkest times instead of our ancestors, when the fascists seized power in Germany and declared the most barbaric system imaginable to be the norm? And even more real: what will we do if it comes to that again? Will we then be the cowardly fellow travellers of the haters that such a system needs to survive – or even active perpetrators? Or will we remain upright, even if everything, really everything, is taken from us?
Sophie remained upright!
„Tout est pardonné“, the fourth single by alternative rock band PORTER from the album „GENOSHA“, deliberately leads the listener on the wrong track with its airy musical opening. The presumably pleasantly melancholy, almost cheerfully engaging mood of the intro is broken, countered by the lyrics that begin, the last words of the young resistance fighter Sophie Scholl, shortly before her murder by the Nazis in Hitler’s Germany on 22 February 1943. Powerful words that still make you shudder today, because of her courage, her clear attitude towards an enemy as inhuman as it is overpowering, even in the face of her imminent and certain death.
This song is about courage. About remaining human in times of pure inhumanity. It is a warning in today’s times, which are preparing to allow what has happened, the unimaginable, to be seen as forgettable. But it is also about the indispensable hope that can endure even in the darkest times of human existence – must endure if we all want to stand a chance against the senseless barbarism of unscrupulous dictators and their stooges. The latter are currently and blatantly dropping their masks again, in the form of influencers, parties and fact deniers. The spectrum is endless. They talk about „flyspeck“ and mean 50 million deaths. They talk about remigration and mean deportation. Racism, anti-Semitism, homophobia and all varieties of chauvinism are booming again – and once again they come in the camouflage of the bourgeoisie.
Sophie Scholl believed to the end that barbarism can be overcome, that sheer evil will not outlast all time, that freedom is attainable for all.
„The time that needs you is now!“ (Fjort)
The question is: What will we do, what will you do?
„May they continue what we have started.“
Lyrics „TOUT EST PARDONNÉ“
Mob rules is a state of mind
One condition to decline
Never let the hatred rise
In your heart and in their eyes
Laws are changing
My spirit won`t hearts are free
You are not free
How could all the cowards be
In their shameful misery
Such a lovely day
I`m forced to go
But what`s life worth
If we can`t wake up a thousand
Today you`re killing us
Tomorrow it`s your turn
My last goodbye
May they continue
What we have started
Soon you`ll stand in my place
A pure heart`s life in a murder`s land
Spread the word to all the other friends
The sun still shines
Until the end
Alles zur Single „Sally“
Song auf
SPOTIFY
Song auf
Apple Music
Song auf
Soundcloud
Song auf
Bandcamp
Song als
Smartlink
Lyrics auf
Genius.com
Official Cover Artwork
Released on February, 16th 2024
GENOSHA – Part III
In einer Welt, die sie nur erträgt, anstatt sie zu tragen, kann es eine valide Überlebensstrategie sein, sich unterzuordnen und einfach mitzumachen. Man sucht es sich nicht aus. Frau schon mal gar nicht. Das tut zwar manchmal richtig weh, aber mit der Zeit lernt man schon, sich zu betäuben. Sich zu vergessen.
Es leuchtete ihr ein, dass es lediglich zwei Sorten von Menschen gab. Jene, die senden und bestimmen und andere, die empfangen und ausführen. Sally führte aus. Immer. Seit sie sich erinnerte, sagte man ihr, was sie zu tun und wer sie zu sein hat. Seitdem war sie so vieles gewesen – nur nicht sie selbst.
Doch diesen einen, unscheinbaren, eigenen Gedanken hatten sie übersehen – oder übersehen wollen, weil es keine Rolle spielte, was sie dachte. Das letzte Bisschen, das von ihr übrig war loderte als kleine Flamme in ihren Pupillen. Sie brauchte nur eines: etwas Hoffnung.
Gewalt hat endlos viele Gesichter. Und jedes einzelne davon ist Verachtung.
Sally ist viele – und sie ist überall.
>> European helpline on violence against women: 116 016
…..
In a world that only endures her instead of carrying her, it can be a valid survival strategy to subordinate yourself and simply go along with it. You don’t choose it. Women certainly don’t. Sometimes it really hurts, but over time you learn to numb yourself. To forget yourself.
It made sense to her that there were only two kinds of people. Those who send and determine and others who receive and execute. Sally executes. Always. Ever since she could remember, she had been told what to do and who to be. She had been so many things since then – just not herself.
But they had overlooked this one, inconspicuous thought of their own – or wanted to overlook it, because it didn’t matter what she thought. The last bit of her that was left burned as a small flame in her pupils. She only needed one thing: some hope.
>> European helpline on violence against women: 116 016
„Sally“ Official Musicvideo
Lyrics „SALLY“
At the very start
Of thinking and believing
The world awaits for her to receive
Any signal any pulse
Consulting from godlike adults
Following the simple rules
Sally uses simple tools
Be good to me and I will follow
Be good to me and I will follow
Be good to me and I will follow
Sally lived in monochromes
Used to refuse the undertones
Education does not exist
She faces with her smallest dress
Kneeling at her smallest dreams
Ignoring any self-esteem
Be good to me and I will follow
Be good to me and I will follow
Give me the smallest crumb of hope
Your kind attention is my dope
How cruel and dumb the world could be
She forces Sally on her knees
One of a billion tiny stars
And if you touch
She`ll crack like glass
Be good to me and I will follow
Be good to me and I will follow
Give me the smallest crumb of hope
Your kind attention is my dope
How cruel and dumb the world could be
She forces Sally on her knees
Alles zur Single „Behind The Banlieue“
Song auf
SPOTIFY
Song auf
Apple Music
Song auf
Soundcloud
Song auf
Bandcamp
Song als
Smartlink
Lyrics auf
Genius.com
Official Cover Artwork
Released on Decemer, 22th 2023
GENOSHA – Part II
In Zeiten der sich vertiefenden gesellschaftlichen Gräben, kann man sich in seiner sozialen Bubble verschanzen, die informationsdämpfende Decke über den behüteten Kopf ziehen und hoffen, dass schon alles gut wird. Doch was bedeutet dieses „gut“ für wen? Geht es mir nicht vielleicht deshalb gut, weil andere im Zweifel sogar mit ihrem Leben dafür bezahlen? Baut mein beruhigender Wohlstand auf der Armut der anderen auf? Wäre das sogar okay, weil ich die anderen nicht einmal kenne – kennen will? Oder verstehe ich, die Wut der anderen und fürchte mich mit recht vor ihrem Zorn, der aufbaut auf schierer Verzweiflung?
Wir unterwerfen uns unseren eigenen Wirtschaftssystemen, jammern hier und da über unser klagvolles Leben, an dem immer nur die anderen verdienen und wundern uns stumm, warum alles aus dem Ruder läuft. Ohne auch nur einen Blick für die Geringsten übrig zu haben, verschanzen wir uns in unserer Welt, und versuchen den Rest unseres Lebens alles zusammenzuraffen, was uns möglich erscheint. Die fehlende Rücksicht auf die dadurch entstehenden Verluste, kompensieren wir mit der Betäubung unserer Sinne, verstecken uns vor der erdrückenden Last schlechter Nachrichten hinter mannigfaltigen Belohnungssystemen und sammeln fleißig Punkte.
Zwischen Doomscrolling und „man müsste mal“ fühlen wir den steigenden Druck, haben uns aber in Perfektion optimiert im Umgang mit lästigen Fakten. Wir haben es uns gemütlich eingerichtet in der Oase unserer Agonie. Klar, hat der Pöbel irgendwie auch Recht, aber hey, der kommt hier schon nicht rein. Irgendwann einmal muss bestimmt jemand den Preis für all das zahlen, aber doch nicht wir, Baby.
…..
In times of deepening social rifts, you can hole up in your social bubble, pull the information-dampening blanket over your sheltered head and hope that everything will be fine. But what does this „good“ mean for whom? Am I not perhaps doing well because others are paying for it with their lives in case of doubt? Is my reassuring prosperity based on the poverty of others? Would that even be okay because I don’t even know – want to know – the others? Or do I understand the anger of others and am I right to fear their anger, which is based on sheer desperation?
We submit to our own economic systems, moan here and there about our miserable lives, in which only the others earn money, and silently wonder why everything is getting out of hand. Without even having an eye for the least of these, we entrench ourselves in our world and spend the rest of our lives trying to pull together everything that seems possible. We compensate for the lack of consideration for the resulting losses by numbing our senses, hiding from the crushing weight of bad news behind a variety of reward systems and diligently collecting points.
Between doomscrolling and „you should have“, we feel the increasing pressure, but have optimised ourselves to perfection in dealing with annoying facts. We have made ourselves comfortable in the oasis of our agony. Sure, the mob is somehow right, but hey, they won’t get in here. At some point, someone will have to pay the price for all this, but not us, baby.
„Behind The Banlieue“ Official Musicvideo
Lyrics „BEHIND THE BANLIEUE“
Around the fire exiled pile
This could maybe take a ahile
Make sure that you are one of those
Most exiting of all hosts
The mob is rising for some aim
There is still some hate to tame
Everyone knows “its” why
Hold your fists up towards the sky
Long forgotten sons and daughters
Marched the longest time to the slaughter
This pure life`s lucidity
Has to be valid for you and me
The isolated island`s rise
Demands a cruel and bloody price
That we all will have to pay
In different kinds of ways
Long forgotten sons and daughters
Marched the longest time to the slaughter
This pure life`s lucidity
Has to be valid for you and me
Alles zur Single „Tax Free Hollows“
Song auf
SPOTIFY
Song auf
Apple Music
Song auf
Soundcloud
Song auf
Bandcamp
Song als
Smartlink
Lyrics auf
Genius.com
Released on November, 10th 2023
GENOSHA – Part I
Der Song entwirft eine Gesellschaft, die sich in scheinbar endlos diplomatischen Debatten ergeht, anstatt echte Lösungen, die durchaus schmerzhaft sein können, anzustreben. Die einen reagieren mit Agonie und Apathie angesichts der schier unlösbaren Probleme, die anderen feiern eine apokalyptische Ego-Party, um das Ende nicht kommen sehen zu müssen. In einer mäandernden Zeitschleife aus immergleichen Handlungen und Verhaltensweisen, wird hier ein lähmender Kreislauf als Normalität etabliert, der in seinem Tun gänzlich konsequenzlos erscheint und zu nichts führt, außer sich gegenseitig mit den unterschiedlichsten Mitteln zu beschwichtigen. Am Ende funktioniert all das in einem System, nach dem die wenigsten von uns gefragt haben, definiert von schlichten, da lediglich sich selbst bedenkenden Geistern, die ihre kurzfristigen Vorteile auf dem Rücken aller erwirtschaften.
„Tax Free Hollows“ is about a society that indulges in seemingly endless diplomatic debates instead of striving for real solutions, which can be quite painful. Some react with agony and apathy in the face of seemingly unsolvable problems, while others celebrate an apocalyptic ego party in order not to have to see the end coming. In an endless time loop of ever-same actions and behaviour, a paralysing cycle is established here as normality, which seems to have no consequences whatsoever and leads nowhere except to appease each other with the most diverse means. In the end, all this works in a system that few of us have asked for, defined by simple, self-regarding minds that gain their short-term advantages on the backs of everyone.
„Tax Free Hollows“ Official Musicvideo
Lyrics „TAX FREE HOLLOWS“
Let`s share some melancholic aggressions
Human nightmare confessions
A well built procession
Divided from fashion
An evil I don`t want to see
That`s your breakfast-diplomacy
Some rainbow colour coated bees
With stings that bring me misery
Cut – paste – collect – waste
Seek – destroy – sorrow – joy
Lost – found – sharp – round
Bound – free – diplomacy
Let`s share some melancholic aggressions
Human nightmare confessions
A well built procession
Divided from fashion
(Controlled performers walking in line
Who can believe you all this time?
Sought by world ambassadors
And all their violent steps before)
Taxfree hollows on their way
Passing through cultures – send and stay
Simple lifeforms made up the tasks
For which the least of us have asked
Cut – paste – collect – waste
Seek – destroy – sorrow – joy
Lost – found – sharp – round
Bound – free – diplomacy
ÜBERSICHT ALLER SONGS
Her *
Porter *
Guilty
An Angel That Never Meant To Keep A Secret
An Angel That Never Meant To Keep A Secret Part II *
Home (1991) *
Damocles (Nik Sput`s Claymore Mix)
The Hurricaned Angels Redemption Department
Do You Expect A Life In The Front Row
Too Many Stories Of Abscent Education
Wir kommen um Kathargo zu zerstören
Und … Gott mein Gedächtnis … ..
* bislang nicht aufgenommen
Demnächst auf GENOSHA:
The Age Of Non-Innocent
Day One
Genosha
German Angst
The Story Of A Coming Storm
I`ll Never Throw Tiny Things Again